نگاشته شده توسط: ژوبین آی تی | آوریل 3, 2008

نرم افزارهای رایگان را معرفی کنید

امیدوارم روزهای سپری شده از سال نو حاوی شادی و روزهای باقی مانده پر از پیروزی و بهروزی برای شما باشد.
درخواستی از شما داشتم. در اینجا قرار شد هدیه‌ای آماده کنم و برای خوانندگان ارسال کنم. چندین نرم افزار آزاد و رایگان انتخاب و  آخرین نسخه آنها دانلود شده است اما لیست بنده لیست محدودیست. اگر شما از نرم افزار یا نرم افزارهای رایگانی استفاده می‌کنید که عملکرد قابل قبولی داشته‌اند لطفا نام و توضیح کوتاهی از آنها را در اختیار ما (از طریق بخش نظرات همین مطلب) قرار دهید تا آن را به لیست اضافه نماییم. (لطفا فقط برنامه‌های تحت ویندوز) و اگر از هیچ نرم افزار رایگانی استفاده نمی‌کنید لطفا این درخواست را در اختیار دیگران قرار دهید تا سی‌دی نهایی حاوی بهترین و قدرتمندترین نرم افزارهای رایگان آماده و در به صورت رایگان در اختیار دوستان قرار بگیرد.

* به سبک یکی از دوستان، برای ارسال هدایا از پست استفاده خواهیم کرد.
** دانلود و تست برنامه‌ها کار بسیار وقتگیریست پس لطفا برنامه‌هایی را معرفی کنید که از کارکرد آنها باخبرید.
*** این برنامه با ارسال چند عیدی به پایان نخواهد رسید! برنامه‌های دیگری نیز در راه است.
**** منتظر پاسخ دوستان هستیم.


Responses

  1. من از اينا استفاده ميکنم فکر کنم باهاشون آشنايي

    post2blog
    Mozilla Thunderbird
    FeedReader

    پاسخ: خیلی خیلی ممنونم. حتما استفاده خواهم کرد. شما می تونید از ویندوز لایو رایتر هم به جای پست تو بلاگ استفاده کنید.باز هم ممنونم.

  2. من اینا رو دوست دارم. شاید بشناسیشون ولی کار از محکم کاری عیب نمی کنه
    flashget , Opera در حوزه ی اینترنت و دانلود
    audacity برای ترکیب کردن و تغییر دادن فایلهای صوتی
    vista codec برای پخش همه رقم فایلهای صوتی و تصویری

    پاسخ: تشکر کمال جان. کار خیلی خوبی کردید که نرم افزارهای معروف را هم معرفی کردید. بعضی اوقات حتی همین برنامه‌ها هم از قلم می‌افتند. استفاده می‌کنم.

  3. سلام
    پیشنهاد خیلی خوب و جالبیه . من هم ضمن حمایت از این اقدام پسندیده ، نرم افزارهای رایگان مورد استفاده ام رو اینجا اعلام میکنم :
    1- نرم افزار پخش فایل های صوتی -تصویری Gom Player
    قابلیت پخش تمام فرمت های رایج و غیررایج حتی 3GP و FLV رو داره و بسیار خوش دسته :
    http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html

    2- کدک K-Lite Codec Pack برای پخش فایل های صوتی – تصویری که میدیا پلیر کلاسیک رو هم تو خودش داره :
    http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

    3- پیام رسان فوری Pidgin که امکان چت همزمان در سرویس های جی تاک ، یاهو ، AOL و … رو فراهم می کنه :
    http://www.pidgin.im/

    4- مرورگر اینترنتی Mozilla Firefox که دیگه نیاز به معرفی هم نداره … http://getfirefox.com

    5- برنامه مدیریت دانلود FlashGet کم حجم و رایگان و قدرتمند:
    http://www.flashget.com/en/download.htm

    6- معرکه ترین نرم افزار برای باز کردن فایل های PDF یعنی FoxitReader خیلی سریعتر،کم حجم تر و قویتر از Acrobat Reader :
    http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

    7- نرم افزار CCleaner برای پاک کردن و از بین بردن فایلهای اضافی،رد پاهای اینترنتی و … :
    http://ccleaner.com/

    8- برنامه FileZilla بهترین و قدرتمندترین نرم افزار کار با FTP:
    http://filezilla-project.org/

    9- نرم افزار Notpad ++ جایگزینی مناسب برای Notpad پیشفرض ویندوز :
    http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

    10- نرم افزار BurnAware برنامه ای کوچک برای رایت CD و DVD:
    http://www.glorylogic.com/overview-free.html

    11- لغت نامه شتاب ، ساخت ایران ! که همونطور که میشه حدس زد سایتش خرابه (الان تست کردم) :
    http://www.shetab.com/

    12- آنتی ویروس AVG که نسخه هشت اون تازه اومده :
    http://free.grisoft.com/

    میشه به این لیست ، نرم افزارهایی مثل Winamp، GIMP ، Snarfer و خیلی از برنامه های دیگه رو هم اضافه کرد.

    پاسخ: خیلی خیلی ممنونم. چیزی نمونده که بگم!🙂

  4. یعی میکنم چیزهایی که دوستان دیگه گفتن رو من نگم

    1- unlocker ناجی بنده در خیلی از مواردی که نمیتونم یک فایل رو پاک کنم

    http://ccollomb.free.fr/unlocker/

    feeddemon -2 یک فیدریدر قدرتمند

    http://www.newsgator.com/Individuals/FeedDemon/

    gompalyer -3 یک پیلر همه فن حریف که زندگی بودن اون امکان نداره

    http://www.gomplayer.com/

    picasa -4 اگه این یادم میرفت هرگز خودم رو نمیبخشیدم ! یک برنامه مدیریت تصویر خارق العاده محصوصلی از گوگل

    picasa.google.com

    utorrent -5 واسه استفاده از تورنت

    http://www.utorrent.com

    پاسخ: عالی. راستی در مورد وبلاگتون، الان برای من فیلتره ولی اون به کنار! وقتی با پروکسی وارد وبلاگتون می‌شم نمی‌تونم نظر بدم. مثل اینکه ایراد امنیتی ازم می گیره.

  5. دوست عزیز من خیلی از مطالب سایت شما استفاده کرده ام از شما یک یک تقاضا دارم اگر می شود تبادل لینک کنم لطفا اگر مرا لینک کردید یا نکردید به سایت من بیایید و خبر بدید

    پاسخ: سلام دوست عزیز. من با تبادل لینک با هیچ کسی مشکل ندارم. اگر دیگر دوستان هم دوست دارند تبادل لینک کنند اطلاع بدهند. لینک شما هم اضافه شد.

  6. منم لینک بده😦

    پاسخ: شما که جزء اولی‌ها بودید🙂

  7. من در واقع نباید رو این مطلبت نظر بدم چون دل خوشی از 99 درصد نرم افزارهای رایگان ندارم!!
    از بین نرم افزارهایی که دوستان معرفی کردن فقط میتونم بگم FoxitReader – unlocker خوب بودن البته فاکس ایت عمرا نمیتونه به قدرتهای فنی آکروبات برسه ولی چون سبکه راحت میشه حمل و نصبش کرد یا تو اینترنت واسه دایال آپی ها فرستاد
    ولی مثلا یه جا خوندم «گیمپ» جایگزین فتوشاپ
    وقتی تست کردم دیدم اصلا انگشت کوچیکشم نمیشه

    باید بدونی من رو سیستمم همزمان از لینوکس اوبونتو و یه ویندوز ارجینال استفاده میکنم ولی به نظر خودم واسه استفاده خونگی و غیر سروری ویندوز یه چیز دیگست
    زمانی که دوره لینوکس میدیدم هم استاداش نتونستن منو قانع به استفاده از لینوکس تو خونه بکنن!
    البته از اونجا که پول حرف اول رو میزنه اکثریت ترجیح میدن قدرت رو بیخیال شن و نسخه های رایگان رو بگیرن ولی خود من بابت خیلی چیزا که دیگران رایگان استفاده میکنن پول میدم!

    و البته یه نرم افزار رایگان هم هست که ارزشش رو داره
    وردپرس (ع) 🙂

    پاسخ: درود مسعودجان. ما مخالف نرم افزارهای پولی نیستیم اما از آنجایی که استفاده از نرم افزارهای کرک شده تاکنون مشکلات زیادی برای کاربران ایرانی به وجود اورده و دسترسی به نسخه‌های اصل در ایران تقریبا وجود ندارد (اگر هم وجود داشته باشد کسی حاضر به پرداخت آن هزینه‌ها نیست) شروع به پیشنهاد نسخه‌های رایگان کردیم. البته در بین نرم افزارهای آزاد نرم افزارهای بسیار قدرتمندی وجود دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد. برای مثال از مرورگرهای فایرفاکس و اپرا شروع کنید (تا انتی ویروس AVG (استفاده می کنم و بسیار راضیم) از برنامه CCleaner تا برنامه‌های دانلود مثل Orbit و FlashGet
    برای نمایش صوت و تصویر هم Winamp و JetAudio نسخه‌های رایگان دارند که اکثرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. و نرم افزارهایی که دوستان معرفی کردند.
    از خیلی از نرم افزارهای یاد شده استفاده می‌کنم و بسیار هم راضیم از دو جهت
    اول اینکه از نرم افزاری استفاده می کنم که هیچ پولی بابتش پرداخت نکرده‌ام اما او نیز از من انتظار مادی ندارد!! پس در حین استفاده اذیتم نمی‌کند🙂
    دوم اینکه این برنامه ها آنچه برای من یک نیاز است را برطرف می‌کنند.
    البته ممکن است در انتخاب یک نرم افزار آزاد دچار مشکل شویم (به دلیل تعدد این برنامه‌ها) که می توان از دوستانی که قبلا با برنامه‌ای کار کرده‌اند مشورت کرد / مثل همین کاری که من الان انجام دادم.
    شاد و پیروز باشی مسعودجان

  8. سلام
    توصيه ميكنم به فهرست بهترين نرم‌افزارهاي رايگان از نگاه PC Magazine نگاهي بيندازيد:

    http://www.pcmag.com/article2/0,2704,2260070,00.asp

    پاسخ: لیست جالب و کاملی بود. برای کمکتان بسیار سپاسگزارم.

  9. ای وی جی رو در محل کار مصرف میکنم البته نسخه پولیش بد نیست ولی مشکلش اینه که فایل ویروسی رو تعمیر نمیکنه بلکه حذف میکنه که گاهی باعث درد سره ولی اغلب اوقات خوبه

    وین امپ رو هم مصرف میکنم از قدیما و راضیم بخصوص برای ام پی تری

    از اربیت دانلودر زیاد دل خوشی ندارم!! بجاش شدیدا از اینترنت دانلود اکسلریتور (منظورم دانلود اکسلریتور نیست) راضیم و از یه سری امکانات خاصش بهره میبرم

    فایرفاکس رو زیاد دوست ندارم چون با خیلی از جاها مشکل داره و سازگاری با صفحات غیر استاندارد رو از مذیت های اینترنت اکسپلورر میدونم
    البته خودم هم از اینترنت اکسپلورر به ندرت استفاده میکنم (تو شرکت فقط) !!! من معمولا عاشق مکستون هستم که رایگانه ولی از اینترنت اکسپلورر برای راه اندازی خودش استفاده میکنه و امکاناتش رو بالا میبره
    http://www.maxthon.com/

    فلش گت و جت آودیو رو دوست ندارم!!! هر کس نظری داره دیگه!!!

    راستی خیلی از نرم افارها رو میشه خرید
    مثلا ویندوز تو ایران فروخته میشه
    آنتی ویروسهای ناد32-پاندا-کسپر اسکای- دکتر وب تو ایران نمایندگی دارند و میشه اونا رو خرید
    بسیاری از نرم افزار ها رو هم از طریق حسابهای ایگولد و پی پال میشه خرید به شرطی که خودمون بخواهیم😉

    راستی یه سری برنامه جالب ایرانی هم اینجا هست
    من که از دیکشنریهاش به خاطر کم حجم بودنش راضیم
    http://www.ragrak.com/

    اوکی فعلا باید برگردم سر کارم
    بازم بهت سر میزنم

    پاسخ: سلام. ممنونم بابت نظر. بله هرکسی نظری داره.🙂 ایشالا سی دی آماده بشه، ببینید و بپسندید و برنامه‌های بعد رو با همفکری هم انجام بدیم.

  10. ببخشید تازه متوجه شدم نظر بالایی به اسم من نخورده !!
    اون پرشین گلف من بودم
    با اسم اون بالا بودم تا واسشون یه کاری بکنم بعد حواسم نبود با همون کامنت زدم :))

    پاسخ: سلام دوباره! چرا آی‌پی‌تون انقدر تغییر می کنه!؟

  11. واسه این که 1-محل فیزیکیم عوض میشه اون موقع شرکت بودم و الان یه جا دیگم
    2- به دلایل جالبتر!!🙂
    میتونی رد این آی پی رو بگیری بگی الان کجام😉

    پاسخ: ماشاالله به این سرعت که در عرض چند دقیقه از ایران به:
    Location : US, United States
    City : Columbus, OH 43215
    Latitude : 39°96’53» North
    Longitude : 83°02’35» West
    رفتید!!! :))

  12. آقا سی دی ها یه طرف
    ولی اینجا رو نمیخوای آپ کنی؟

    راستی جواب کامنتت رو هم دادم😉

    پاسخ: کمی برام سخته عیدی نداده چیزی بنویسم!🙂 راستی مسعودجان تولدتون مبارک باشه! سال خوبی داشته باشی. خیلی خوشحال شدم

  13. ایشالله یک اتو ران خفن هم روش بنداز حال کنیم

    پاسخ: ایشالا🙂

  14. راستی تو http://www.filehippo.com هم چیزهای خوبی پیدا میشه

    پاسخ: چشم، حتما

  15. دادا یه بررسی کن ببین
    شاید اصفهانی باشیا❗
    بده این عیدی مارا

    پاسخ: سلام عزیزم، ببخشید مجبورم پینگلیش بنویسم:
    salam dada! maanam chandvaghtes esfehun ziad miaim yokhde esfehuni shodeim
    شیخ عزیز مگه میشه قولی بدیم و پاش نایستیم؟ دیر و زود داره ولی …😉

  16. خنیانامه هنرمندان ایران نسخه 2(جدید)

    هم اکنون دانلود کنید

    100% رایگان

    آقای فرشاد ناصری فر با ایجاد فایلی برای نرم افزار Babylon موفق به ساخت یک دیکشنری کامل از استادان موسیقی ایران شده اند که با استفاده از این فایل و نصب آن بر روی نرم افزار بابیلون،میتوانید با نوشتن نام استاد مورد نظر، اطلاعات جامعی را درمورد آن استاد بدست بیاورید.

    بعد از انجام این کارها،از این پس هر گاه اسم استادی از موسیقی دانان ایران را در نرم افزار بابیلون به فارسی وارد کنید اطلاعات دقیقی از این استاد شامل:عکس،زندگی نامه،آثار و…. را به دست می آورید.

    تغیرات جدید:
    1: تغییر نام نرم افزار به خنیانامه هنرمندان ایران
    2: اضافه شدن کلیدواژه های جدید
    3: اضافه شدن لیست کاملی از سازهای موسیقی
    4: اضافه شدن اسامی شاعران و تصنیف سرایان باستان و معاصر
    5: اضافه شدن اطلاعاتی در زمینه ردیف ها ، آوازها و دستگاهای موسیقی سنتی
    6: اضافه شدن اصطلاحات موسیقی
    7: اضافه شدن زندگینامه هنرمندان جدید

    برای دریافت اطلاعات لازم و دانلود این نرم افزار به لینک زیر مراجعه کنید:

    وبلاگ رسمی: http://www.dicmusic.blogfa.com

    ایمیل طراح: farshadweb@gmail.com

    در معرفی این اثر ملی به من کمک کنید


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

