نگاشته شده توسط: ژوبین آی تی | فوریه 19, 2008

چرا کار گروهی؟

سلام

دکتر مزیدی در نوشته آخرشون در مورد کار گروهی نظر سنجی ترتیب دادند که با توجه به فعالیت‌های قبلشون نشون می‌ده هنوز هم دست از فعالیتشون بر نداشتند و دوست دارند هر طور که شده این کشتی به گل نشسته کار گروهی را راه بیاندازند! بعد از دعوت برای همکاری در وبلاگشان و ارسال‌های دیگه در این مورد که معمولا یا شکست خورده و یا تاثیر کوتاه مدتی داشتتلاش ایشان واقعا جای تقدیر داره. خوب ما تازه واردها زود جوگیر می‌شویم! اما بیایید کمی جوگیر شویم شاید کشتی را از گل و لای تنهایی در آوردیم؟

 

آی تی نویس نیستی؟ پس بیشتر توجه کن!
دکتر جمله خوبی نوشته: «آشنايي و درگير كردن تعداد بيشتري از كاربران فارسي زبان با تازه‌هاي وب.»
اگر بخواهیم به این هدف برسیم باید طیف بیشتری از وبلاگ‌نویسان را درگیر کار کنیم. مسلما بازدیدکننده‌های وبلاگی که در زمینه آی تی می‌نویسد با بازدیدکنندگان وبلاگ‌های تفریحی یا هنری و … یکی نیستند پس اگر بخواهیم حرکت رو به رشدی در کاربران فارسی زبان ایجاد کنیم باید همکاری بین وبلاگ‌نویسان را از کوچک تا بزرگ جدی بگیریم. از هم اکنون از تمامی دلبرکانی که وبلاگی دارند و مطلبی می‌نویسند درخواست می‌کنم، خواهش می‌کنم کمی هم به فکر پیشرفت گروهی باشند. به همان خدایی که می‌پرستم پیروزی گروهی یک حالی دارد که نگو!

 

حالا چرا کارگروهی؟
کار گروهی که دکتر درخواست کرده بودند به این صورت است که موضوعی انتخاب و هرکس به فراخور درک و علاقه و زاویه دید خودش در مورد آن بنویسد. من توییتر را برای ثبت لحظاتم دوست دارم اما تو برای ثبت جملات نقض دیگری برای ثبت تیترهایی که دوست دارد و… به نظر شما تعریف من از توییتر با تعریف شما و دیگری یکسان است؟ پس این نوع نگارش منبع عظیمی هم برای کاربران خواهد بود.
پیشنهاد: (به سبک مزیدی!) منابع اینچنینی سوژه خوبی برای جمع‌بندی و ارسال به صورت پست جدید یا صفحه جدید است، دوست دارم اولین جمع‌بندی کار گروهی را خودم انجام دهم.

یکی دیگر از مزایای کار گروهی ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از امکانات جدید است. مسلما تاثیر دعوت برای استفاده از فایرفاکس از سوی جمع بیشتر تاثیر بیشتری هم خواهد داشت.

سخن را کوتاه می‌کنم تا بچه‌ها هم (اگر به کار گروهی علاقه‌ای دارند!) از مزایای کار گروهی بنویسند.


Responses

  1. کاره گروهی سخته! دوس دارم ولی چون اجباری درش نیست سریع از بالا تلپی می افته پایین.!

  2. درود
    حال رفیق ما چطوره
    امیدوارم مموفق باشید.


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

